Aktualności z Nysy

Polish Czech English German
poniedziałek, 30 marzec 2020 14:23

Wirtualny asystent odpowie na temat koronawirusa

Napisane przez Źródło: Starostwo Nysa (tekst i foto www.powiat.nysa.pl)

Masz pytania na temat koronawirusa? Na Twoje pytania odpowie wirtualny asystent.Możesz zadać mu pytanie lub sprawdzić, o co najczęściej pytają internauci. Wirtualny asystent udzieli Ci szybko informacji dotyczących zakażenia, objawów, kwarantanny, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych...

Możesz z niego korzystać na najpopularniejszych przeglądarkach, tj. Mozilla Firefox, Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari oraz urządzeniach mobilnych, na których wirtualnego asystenta zobaczysz jako pomarańczowe, podskakujące kółko.

Masz pytania na temat koronawirusa? Na Twoje pytania odpowie wirtualny asystent dostępny w naszym serwisie

Wirtualny asystent powstał we współpracy z IBM Polska w wyjątkowo krótkim czasie. Ma zaledwie kilka dni, ale cały czas się uczy. Codziennie aktualizowany jest o nowe informacje i dane otrzymywane z Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) i Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ), tak by mógł odpowiadać na tysiące pytań zadawanych przez internautów.

"Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań dotyczących koronawirusa. Dzięki temu, że jest on dostępny online, udziela odpowiedzi w zaledwie kilka sekund o każdej porze dnia i nocy. Do tego jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i każdy z nas z łatwością z niego skorzysta. Rekordowo szybkie uruchomienie wirtualnego asystenta nie byłoby możliwe bez zaangażowania wielu osób i instytucji. Szczególnie budująca jest postawa firm komercyjnych, w tym IBM Polska. To pierwsze wdrożenie tego typu narzędzia w publicznym systemie ochrony zdrowia. Zachęcam do jego przetestowania" – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

Najlepiej rozumie pytania krótkie i dotyczące jednego zagadnienia

Jeśli nie znajdzie właściwej odpowiedzi, wskaże Ci, z kim i jak się skontaktować lub poda bezpośredni link do poszukiwanej informacji w serwisie www.pacjent.gov.pl albo przekieruje do serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus. Czym więcej pytań dostaje, tym szybciej się uczy. Obecnie obsługuje kilka tysięcy pytań dziennie.

Wirtualny asystent opiera się na technologii IBM Watson Assistant czyli algorytmie, który korzysta z technik uczenia maszynowego, sieci neuronowych oraz baz referencyjnych. Działa w chmurze publicznej.

Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590